dinsdag 15 november 2011

Een heerlijke 12 kilometer

Afgelopen zondag heb ik dus samen met mijn hardloopmaatje gelopen. We hebben in een rustig tempo gelopen en zij heeft voor het eerst ruim een uur aan een stuk gelopen. Wat neer kwam op 9 kilometer! We waren beide helemaal euforisch. Ik plakte er nog 3 kilometer achteraan en zo heb ik toch mijn 12 gelopen. Ik had nooit gedacht dat het ging lukken, maar het ging best makkelijk. Doordat we het tempo laag hielden (7.36min/km) hielden we het goed vol. Dit gaf mij wel het vertrouwen dat ik de training voor een halve marathon wel aankan. Ik heb voor het eerst 1,5 uur achter elkaar gelopen en het voelde zo goed.Toen mijn Ipod na het lopen aangaf dat ik precies 1000 calorieën verbrand had, liep ik helemaal de hele dag op wolken. Dat was ook wel fijn want in de loop van de dag merkte ik toch wel aan mijn benen (enkel) dat ik een flink stuk gelopen had.
Vanavond gaan we weer samen lopen. Niet zo ver natuurlijk (het is al donker) maar ik heb er weer zin in. Hopelijk gaat het weer zo lekker als zondag. Ik hou niet zo van 's avonds lopen, maar met kleine kinderen ontkom je er niet aan, omdat ik op de dag natuurlijk niet zomaar kan gaan lopen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.