zaterdag 12 november 2011

Kink in de kabel, een nieuw boek en nieuwe ronde, nieuwe kansen

Vol enthousiasme was ik begonnen aan mijn trainingsschema voor de halve marathon en na de eerste week werd ik ziek! Koorts, keelontsteking, ontstoken ogen, hoofdpijn oftewel gewoon hondsberoerd. Na een week ben ik redelijk opgeknapt, maar ben nog niet helemaal optimaal fit. Het heeft me dus een week van mijn training gekost, hoe moet ik dit nu weer inhalen?
Voor vandaag staat een comfortabele 12 kilometer op de planning, maar of ik dit al trek? Hij staat de komende 3 zondagen ook nog op het programma, dus op zich kan ik gewoon kijken hoe ver ik kom en het volgende week herkansen. Gisteren heb ik ook met mijn hardloopmaatje afgesproken om vandaag samen te lopen, wat wel goed is want je loopt dan wat langzamer dan alleen. En het tempo bij de training van vandaag staat weer op 7.51 minuten per kilometer (een pas op dat je niet omvalt tempo) dus dat komt goed uit. Alleen kan zij nog geen 12 kilometer volmaken (ik probeer haar over te halen om te gaan trainen voor een 10K wedstrijd, maar dat is nog niet gelukt), dus ik denk dat we samen 6 km gaan lopen en dan kijk ik wel hoeveel ik er dan nog alleen achter aan plak.

Ik ben gisteren begonnen in een nieuw boek. Er moeten bij mij namelijk nog wel wat kilootjes af. Nog steeds zwangerschapskilo's, maar aangezien mijn jongste al ruim 3 jaar oud is, wordt het toch echt wel eens tijd om ze kwijt te raken. Hardlopen is daar natuurlijk heel erg geschikt voor, alleen ben ik het type die denkt na een lekker stukje hardlopen dit te kunnen compenseren met iets lekkers. Ik heb 700 calorieën verbrand, dus kan ik best dat stuk taart hebben..... Tja, en dan kom je gelukkig niet aan, maar je valt ook niet echt af natuurlijk. Vandaar dit boek.




Ik ben er gisteren in begonnen en heb pas 1 hoofdstuk kunnen lezen en toen kon ik mijn ogen niet meer openhouden. Niet omdat het boek saai is (hoop ik) maar omdat ik gewoon nog niet helemaal in orde ben en last van mijn ogen heb. Dus 's avonds als de kinderen op bed liggen volg ik ook niet lang daarna. Maar wat ik in het eerste hoofdstuk heb gelezen heeft me wel weer geïnspireerd. Niet een mega light bulb moment, want eigenlijk weet je het allemaal wel, maar toch om het weer eens te lezen motiveert je wel weer.
Voor vandaag ga ik er dus weer heerlijk tegen aan, hoop ik. Ik begin weer met nieuwe frisse moed aan het schema en hoop snel weer terug op schema te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.